• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

PAD – hankkeen CV-paja

19.12.2016 Events, Projects

Keskiviikkona 7.12 oli Arcadan tiloissa PADin CV -paja. Olimme saaneet vieraaksi valokuvaaja Paula Oseniuksen kertomaan työstä yleisesti media-alalla, ja siitä miten nuoret halukkaat voisivat alalle pyrkiä.

Osalla nuorista on halu päästä tulevaisuudessa työskentelemään erilaisiin media-alan tehtäviin. Paula kehotti olemaan aktiivinen ja hakemaan työharjoitteluihin. Hän sanoi, että itse hän arvostaa hakijoissa innokkuutta ja rehellisyyttä, sekä työhakemuksissa sitä, ettei hakemus ole kopio joka on lähetetty sataan muuhun yritykseen.

Media-ala ei ole niin hohdokasta kuin monesti luullaan, ja Paula sanoikin, että harjoittelijat saavat varautua glamour elämän sijaan aluksi kaikenlaisiin avustaviin töihin kahvin keitosta kaikkeen muuhun. Työ on myös aika yrittäjäpainotteista ja alan haasteita ovatkin pitkä työpäivät ja epäsäännölliset tulot.

Paula kertoi, ettei huono koulumenestys välttämättä tarkoita sitä ettei tulevaisuudessa menestyisi. Hän rohkaisi olemaan välittämättä muiden mielipiteistä ja rohkeasti menemään kohti omia unelmia. Hän itse on päässyt alalle kovalla työllä, tahdonvoimalla ja sisukkuudella.

Ryhmässä keskusteltiin siitä millainen CV- olisi hyvä lähettää työtä hakiessa. Riikka Nieminen, joka on rekrytoinut paljon työntekijöitä, painotti samaa asiaa kuin Paula, eli että hakemus on hakijansa näköinen.  Jos haluaa laittaa valokuvan hakemuksen liitteeksi, niin sen ei ainakaan kannata olla some maailmassa tyypillinen ”huulet törröllään” kuva.

Ryhmässä keskusteltiin myös siitä miten kaikenlainen työkokemus sekä opiskelu (alan ulkopuolinenkin) voi auttaa tulevissa työtehtävissä.

Puhuimme myös siitä, että jos nuorella ei ole työkokemusta tai ei pääse heti opiskelujen jälkeen työelämään, voi hakeutua järjestö-, yhdistys- tai vapaaehtoistyöhön. Niistä saa hyvää kokemusta ja samalla pääsee tutustumaan näiden työkulttuuriin ja verkostoitumaan. Näistä paikoista voi myös löytyä se tuleva työpaikkakin.

Lopuksi vielä Paula otti ryhmäläisistä ammattimaiset kuvat jotka kukin voi halutessaan liittää tuleviin työhakemuksiin.

Suuri kiitos Paulalle ja Riikalle hienoista neuvoista ja ryhmäläisille osallistumisesta.

Kuva: PAD -hankkeen työntekijöitä

The PAD project

Our aim is to promote youth employability and access to labour market by decreasing social exclusion and stigma. In this blog you can read about events, thoughts and experiences throughout the project! This project is a joint project between Arcada and Tallinn University.

Contact details

  • jenny.raman@arcada.fi

More by the same author

  • 20.12.2016 #jaetaanpad
  • 28.11.2016 CV paja
  • 21.11.2016 Espan lavalla
  • 25.10.2016 Curriculum Vitae
  • 19.10.2016 “Olet sydämellisesti tervetullut vaikka…” OSA 5
Read more

AuthorThe PAD project

TagsPAD-projekti

Meet our bloggers

International Student Ambassadors

  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

Arcada Research News

  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada