• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Late Night Tak Show, sändning 1, 27.11.2015

26.11.2015 Events, Projects, Student Life

Vad händer i Helsingfors på veckosluten? Hur stor är egentligen evenemangsutbudet när vädret blir kyligare? Handlar december bara om jul eller finns det mera än så? Bland annat detta diskuteras i Late Night Tak Show, en talkshow som för tillsammans unga studerande och spännande gäster.

I det här avsnittet av Late Night Tak Show har vi Hip-Hop gruppen Green Light District och humorgruppen KAJ som gäster. Vi kommer att diskutera gästernas aktuella projekt och julen, stressen samt köphysterin kring juletid. Vad är årets bästa julklapp? Vilken julsång är gästernas favorit?

Green Light District:

En hip-hop grupp från Helsingfors som startade som en trio men fick i slutet av 2014 en utökning på två personer. Som band strävar de efter att hitta den perfekta kombinationen mellan elektronisk och akustisk hip-hop.

http://www.gldmusic.com

https://www.facebook.com/Green-Light-District

Humorgruppen KAJ:

Den österbottniska humorgruppen KAJ, bestående sv Kevin, Axel och Jakob, har underhållit svenskfinland i många år. KAJ håller på med radio, tv, musik samt uppträdanden med fokus på humor. Just nu är de aktuella med podcasten KAJland vars sista avsnitt sänds nu på fredag 27.11.2015.

https://www.facebook.com/KAJ-163920833636805/?ref=ts&fref=ts

Gilla även vår Facebook sida, och latenighttakshow på instagram. Tweeta gärna med #latenighttakshow om du har några frågor eller kommentarer angående programmet!

 

Kulturproducenterna

Vi studerar kulturproducentskap på Arcada. Läs våra blogginlägg och följ med vad vi håller på med!

Contact details

  • toloneli@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 11.06.2018 Helsingforsdagen
  • 28.11.2017 BUU-dagen; en succé
  • 24.11.2017 Kp17 goes BUU-dagen
  • 04.05.2017 Om kulturproducenternas evenemangsproduktion
  • 16.11.2016 Frukostpodden
Read more

AuthorKulturproducenterna

Tags2015, arcada, kulturproducentskap, Late Night Tak Show, live-stream, mediekultur

Meet our bloggers

Arcada Research News

  • 19.02.2021 MäRi – sociala robotar som agenter i vården
  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

International Student Ambassadors

  • 09.02.2021 Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada
  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 13.04.2021 Developing Communication at eSett Oy. Diana Welander
  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola

Cookies Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada