• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Egilgalan 2015 tackar alla medverkande!

Bild: Alexandra Westerback

05.06.2015 Cooperation, Events, Projects

Drygt en vecka sedan firades Egilgalan 2015. Nu är galan över och lämnade produktionsteamet med fina minnen och massa ny kunskap. Arbetet som kulturproducentstuderanderna började då vårterminen inleddes har varit en tuff, men lärorik process som gett oss guldvärd erfarenhet. Stämningen då Gloria började packas fullt upp på måndagen den 25.5. kommer alla i produktionsteamet säkert att minnas ännu många år framåt.

Då man ordnar ett evenemang finns det mycket saker som behövs. Först tänker man säkert på själva innehållet av evenemanget och kunskap som krävs, men så finns det också massor med helt konkreta saker som är livsviktiga för att ett evenemang kan förverkligas. Egilgalans produktionsteam vill ge ett stort och varmt tack till alla våra sponsorer som hjälpt oss att få galan i hop!

Street Gastro och Samrat Indian Cuisine tog hand om att hela produktionsteamet, men också artisterna, hosten, dj:n och juryn fick varm och mättande mat. De erbjöd oss läckra och urgoda maträtter och smörgåsar så att ingen behövde känna sig hungrig under hela kvällen. Dessutom erbjöd Kouvolan Lakritsi, Café Da-Ja, Club-Mate och Kaartin Kotikauppa uppfriskande drycker, bakelser, godis, frukter och annan mellanmål så att det alltid fanns något smått och gott att tugga på.

Gloria i sig själv var en fin miljö att ordna en filmgala, men speciellt tacksamma är vår dekorationsteam som fick blommor från Syväsen Kukka, Interflora, Kukkakauppa Rose-Marie, tyg från PukuStudio och Finlayson som skapade en mysig vårkvällsstämning på Gloria.

Blommor av sponsorerna delades ut även till varje vinnare och Kaken Kehys hjälpte oss med ramar så att varje vinnare fick sin diplom fint och prydligt inramad.Ett stort tack vill vi också ge åt Yrkeshögskolan Arcada och Arcadas Kommunikationsenhet som hjälpte oss på vägen.

Sist men inte minst vill vi att ni alla skall veta att vi hade världens bästa grafiker! Alexandra Westerback som studerar Online Media på Arcada har fixat ihop en urfin hemsida, logon, planscher, vår hela visuella look med tajta deadlines och varit mycket professionell i sitt arbete. Mera om Alexandra och hennes andra arbeten kan ni kolla på hennes hemsida: http://www.frokenalexandra.com/

Allt som allt är vi väldigt glada för att en så stor mängd visade sitt intresse för detta evenemang och ville ge sitt stöd för oss. Ännu en gång; tack!

På vårt Instagram-konto https://instagram.com/kultrf hittas också några bilder på sponsorer som hjälpt oss under vägen.

– Sara, kulturproducenterna

 

Bild: Alexandra Westerback

Kulturproducenterna

Vi studerar kulturproducentskap på Arcada. Läs våra blogginlägg och följ med vad vi håller på med!

Contact details

  • toloneli@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 11.06.2018 Helsingforsdagen
  • 28.11.2017 BUU-dagen; en succé
  • 24.11.2017 Kp17 goes BUU-dagen
  • 04.05.2017 Om kulturproducenternas evenemangsproduktion
  • 16.11.2016 Frukostpodden
Read more

AuthorKulturproducenterna

Tagsarcada, co-operation, Egil-afterparty, Egil-efterfest, Egil2015, Egilgalan, Events, Graphic Design, kp14, kulturproducentskap, mediekultur, Online Media, Projects, Sponsorship

Meet our bloggers

International Student Ambassadors

  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

Arcada Research News

  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada