• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Nätverkande och sociala medier

20.03.2014 Alumni, Entrepreneurship

Nätverk, nätverk, nätverk. Det är ett av nyckelorden i dagens business. Mycket av nätverkandet sker ju på sociala medier. Jag använder mig av Facebook, Instagram, Linked-In och Twitter och jag märker att mitt intresse för Twitter växer i takt med att mitt intresse för Facebook minskar. Men hur långt kommer man egentligen med att nätverka på social media?

Under helgen besökte jag Leipzig bokmässa som fungerade som startskott för Finland som är temaland på en av världens största bokmässor i Frankfurt senare i år. Jag fungerade som moderator för två diskussioner och jobbade med att lobba för BY-utställningen som är inbjuden till bokmässan i Frankfurt. Mail, Facebook, Instagram etc. i all ära, men att konkret träffa folk är nog guld värt! Hela projektet tog stora kliv framåt bara för att jag fick träffa nyckelpersoner som sitter på för projektet avgörande positioner. På det här sättet har mina bästa kontakter skapats. Jag har träffat bra personer på en fest eller över en kopp kaffe. Sedan har sociala medier hjälp mig att upprätthålla kontakterna.

Hur jobbar ni med social media för att etablera kontakter? Och hur nätverkar ni? Har ni några bra tips på hur man kan nätverka via social media?

Johanna Stenback

Mitt namn är Johanna Stenback. En entreprenör som njuter av att få bestämma själv över mina dagar i med- och motgång. Jag bloggar om höga ambitioner, livet som kulturentreprenör, ledarskap och coola basister.

Contact details

  • johanna@jokowski.fi

More by the same author

  • 18.12.2014 Hallå Svenskfinland! Tillsammans skapar vi en professionell kulturbransch!
  • 05.06.2014 Backstage på Miley Cyrus
  • 15.05.2014 Tankar om jämställdhet
  • 12.05.2014 Att landa
  • 24.04.2014 Svergie – Finland, Framsteget 2014
Read more

AuthorJohanna Stenback

Tagsnätverka, sociala medier

Meet our bloggers

Arcada Research News

  • 19.02.2021 MäRi – sociala robotar som agenter i vården
  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

International Student Ambassadors

  • 09.02.2021 Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada
  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 13.04.2021 Developing Communication at eSett Oy. Diana Welander
  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola

Cookies Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada