• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Stafettkarnevalen dag två: strumpbyxbowling och prisutdelning

12.06.2017 Cooperation, Education, Events

Efter fredagen och den första dagen av Stafettkarnevalen smakade det verkligen med sömn. Väl utvilade var vi redo för dag nummer två! Klockan sju ringde väckarklockan och det var dags att fara iväg mot Alberga idrottsplan. När vi anlände till stafettkarnevalen var tävlingen i full gång. Första starten hade gått redan lite efter 8 på morgonen.

Vi gick till vårt tält, ställde i ordning och hade genast folk i lång kö bakom öppningen till tältet. Eftersom gårdagens program var en stor succé körde vi med samma upplägg. Den enda ändringen vi gjorde i programmet var att dragkampen ersattes med strumpbyxbowling. Strumpbyxbowling går ut på att man trär ett par strumpbyxor på huvudet med tennisbollar i strumpändorna och försöker fälla omkull vattenflaskor som står på rad. Detta utfördes som en tävling parvis. Den som fällde omkull alla sina flaskor först vann och fick ett pris.

Vi hade just och just fått fixat i ordning programmet då där redan var många nyfikna i kön till vårt tält. Alla ville vara med och tävla och vi tyckte att vi knappt hann börja med tävlingen före priserna redan tog slut. Förutom eleverna var också Arcadas förstavårdsstudenter ivriga över att vara med i tävlingen.

Arcada hade även äran att vara med i stafettkarnevalens prisutdelning och dela ut priserna till det vinnande laget i gymnasiepojkarnas gatustafett. Pojkarna fick som pris förutom sina medaljer och pokaler Arcadas KeepCups.

Dagen börja än en gång lida mot sitt slut, och det var dags att börja packa ihop vårt pick och pack. För att själv ännu få njuta av feelisen på stafettkarnevalen blev vi kvar för att heja på skolorna som kommit till finalen. Stämningen var otrolig precis som alltid.

Mycket nöjda med veckoslutets planering och förverkligande kunde vi nu säga tack och hej till årets stafettkarneval. Vi är glada över att vi fick vara med och uppleva stafettkarnevalen än en gång. Vi ses igen nästa år!

Mikaela & Erika
andra årets fysioterapistuderande

Fysioterapeuterna

Denna blogg är arkiverad och inaktiv.

Contact details

  • E-mail: gku@arcada.fi

More by the same author

  • 04.10.2017 Skönlitteratur – en ökad väg till människokunskap
  • 30.08.2017 Ett spel för att underlätta inlärningen
  • 26.06.2017 Do’s and dont’s för att ordna aktiviteter för barn och unga
  • 26.05.2017 Solsken, dragkamp och tennisbollar på Stafettkarnevalen
  • 18.05.2017 Det är ALLTID fiilis på Stafettkarnevalen!
More posts by Fysioterapeuterna

AuthorFysioterapeuterna

Meet our bloggers

Business / Business / Liiketalous

  • 28.04.2022
    Vem köper mat på nätet i framtiden?

Arcada 25

  • 22.06.2022
    Förstavårdens arbetsdag är variation, utmaningar och krav – men de går att bemästra
  • 19.05.2022
    Hur kan teknologi främja tillgängligheten i samhället?
  • 21.04.2022
    Därför är innovativt entreprenörskapstänk en framgångsfaktor

International Student Ambassadors

  • 03.02.2022
    Arcada – A Truly International Experience in Helsinki
  • 06.12.2021
    Why I Chose Finland as My Study Destination (and Would Do It All Over Again)
  • 09.02.2021
    Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada

Arcada Research News

  • 15.06.2022
    News from Arcada’s Laboratory for Trustworthy AI
  • 21.10.2021
    Märi-projektet framskrider och når delmål
  • 01.06.2021
    Lohkoketjuekosysteeminen tarkastelua hallinnan ja adoption näkökulmasta

The NURED Project

  • 28.02.2020
    Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019
    The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019
    The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Kultur och media / Culture and Media / Kulttuuri ja media

  • 18.05.2022
    How can small museums innovate on digitalisation?
  • 30.11.2021
    Boom-boom-boomer – kolla hit, detta är politik!
  • 29.11.2021
    Silmän liikkeiden tutkimisesta – osa 2

Cookies Availability statement

© 2022 Yrkeshögskolan Arcada