• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Bedömning av barns lek i ergoterapi

03.05.2018 Education, Projects, Research

Under andra året på ergoterapiutbildningen går man en kurs som handlar om barn och unga. Detta år har vi fått möjligheten att bekanta oss med bedömningsinstrumentet PAGS. PAGS mäter barns lekfärdigheter i grupp. Som ergoterapeuter lär vi oss lekens stora betydelse för barns utveckling! Därför blir detta instrument så relevant och intressant för oss.

Vi har fått lära oss om instrumentet teoretiskt men också fått en möjlighet att prova på det i praktiken, vilket är mycket lärorikt! Roligt att utbildningen implementerar nya möjligheter för studerande att faktiskt prova på instrumenten i praktiken eftersom tidigare års studeranden inte fått denna möjlighet!

Roligt att vi som studeranden får vara med och bidra till bedömningsinstrumentets utveckling! För tillfället provas en svensk översättning av instrumentet och vi får vara med och komma med förslag angående den nya versionen.

Sammanfattningsvis har vi fått möjligheten att både ta del av ett aktuellt bedömningsinstrument, bekanta oss med det teoretiskt, praktiskt och slutligen även utvärdera det!

Didric, Julia, Emelie och Ella

Källa till bilden: https://ralla.fi/index.php/sv/etusivu-se/services/ralla-handbockerna/ (External link)

Publiceras med tillstånd från T. Lautamo

Ergoterapi

Här bloggar studenter inom ergoterapi om vad ergoterapeuter gör samt om kurser i utbildningen. Många gånger får vi frågan vad ergoterapi egentligen är. Ifall det är oklart för dig, ta en titt här!

Contact details

  • E-mail: haldid@arcada.fi

More by the same author

  • 31.05.2022 Ergoterapi ur ett föräldraperspektiv, föräldraskap ur ett ergoterapiperspektiv
  • 31.05.2022 Neuropsykiatriska utmaningar hos barn och unga
  • 31.05.2022 Har ni bara lekt idag?
  • 31.05.2022 Ett sjukdomstillstånd behöver inte vara ett hinder för en normal vardag
  • 31.05.2022 Förflyttningsteknik – att ta dig fram i livet
More posts by Ergoterapi

AuthorErgoterapi

Tagsbarn, bedömning, ergoterapi, lek, Occupational Therapy, toimintaterapia

Meet our bloggers

Business / Business / Liiketalous

  • 28.04.2022
    Vem köper mat på nätet i framtiden?

Arcada 25

  • 22.06.2022
    Förstavårdens arbetsdag är variation, utmaningar och krav – men de går att bemästra
  • 19.05.2022
    Hur kan teknologi främja tillgängligheten i samhället?
  • 21.04.2022
    Därför är innovativt entreprenörskapstänk en framgångsfaktor

International Student Ambassadors

  • 03.02.2022
    Arcada – A Truly International Experience in Helsinki
  • 06.12.2021
    Why I Chose Finland as My Study Destination (and Would Do It All Over Again)
  • 09.02.2021
    Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada

Arcada Research News

  • 15.06.2022
    News from Arcada’s Laboratory for Trustworthy AI
  • 21.10.2021
    Märi-projektet framskrider och når delmål
  • 01.06.2021
    Lohkoketjuekosysteeminen tarkastelua hallinnan ja adoption näkökulmasta

The NURED Project

  • 28.02.2020
    Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019
    The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019
    The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Kultur och media / Culture and Media / Kulttuuri ja media

  • 18.05.2022
    How can small museums innovate on digitalisation?
  • 30.11.2021
    Boom-boom-boomer – kolla hit, detta är politik!
  • 29.11.2021
    Silmän liikkeiden tutkimisesta – osa 2

Cookies Availability statement

© 2022 Yrkeshögskolan Arcada