• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Bedömning av barns lek i ergoterapi

03.05.2018 Education, Projects, Research

Under andra året på ergoterapiutbildningen går man en kurs som handlar om barn och unga. Detta år har vi fått möjligheten att bekanta oss med bedömningsinstrumentet PAGS. PAGS mäter barns lekfärdigheter i grupp. Som ergoterapeuter lär vi oss lekens stora betydelse för barns utveckling! Därför blir detta instrument så relevant och intressant för oss.

Vi har fått lära oss om instrumentet teoretiskt men också fått en möjlighet att prova på det i praktiken, vilket är mycket lärorikt! Roligt att utbildningen implementerar nya möjligheter för studerande att faktiskt prova på instrumenten i praktiken eftersom tidigare års studeranden inte fått denna möjlighet!

Roligt att vi som studeranden får vara med och bidra till bedömningsinstrumentets utveckling! För tillfället provas en svensk översättning av instrumentet och vi får vara med och komma med förslag angående den nya versionen.

Sammanfattningsvis har vi fått möjligheten att både ta del av ett aktuellt bedömningsinstrument, bekanta oss med det teoretiskt, praktiskt och slutligen även utvärdera det!

Didric, Julia, Emelie och Ella

Källa till bilden: https://ralla.fi/index.php/sv/etusivu-se/services/ralla-handbockerna/ (External link)

Publiceras med tillstånd från T. Lautamo

Ergoterapi

Här bloggar studenter inom ergoterapi om vad ergoterapeuter gör samt om kurser i utbildningen. Många gånger får vi frågan vad ergoterapi egentligen är. Ifall det är oklart för dig, ta en titt här!

Contact details

More by the same author

  • 02.02.2023 Ergoterapi-interventioner för ledgångsreumatism och De Quervains syndrom
  • 02.02.2023 CRPS – Vad är det och hur kan ergoterapeuter jobba med smärtpatienter?
  • 31.05.2022 Ergoterapi ur ett föräldraperspektiv, föräldraskap ur ett ergoterapiperspektiv
  • 31.05.2022 Neuropsykiatriska utmaningar hos barn och unga
  • 31.05.2022 Har ni bara lekt idag?
More posts by Ergoterapi

AuthorErgoterapi

Tagsbarn, bedömning, ergoterapi, lek, Occupational Therapy, toimintaterapia

Meet our bloggers

International Student Ambassadors

  • 27.04.2023
    Vappu – Finland’s most thrilling and adventurous national holiday
  • 24.01.2023
    Arcada – A Sustainable Study Choice in Helsinki, Finland
  • 04.01.2023
    Nursing studies at Arcada: safe and culture-friendly with high-quality teaching

Arcada 25

  • 23.03.2023
    Samarbete mellan företag och högskola – risk eller möjlighet?
  • 08.02.2023
    Unga studenter – vi behöver tänka i entreprenöriella banor!
  • 05.12.2022
    Lösningarna finns i samarbetet mellan människan och AI

Arcada Research News

  • 15.03.2023
    Key factors for successful collaboration identified in the SMARTNET project
  • 10.03.2023
    Student blog: European Convention on Human Rights and the Protection of Private Life, Freedom of Expression and Access to Information in a Digital Age
  • 15.06.2022
    News from Arcada’s Laboratory for Trustworthy AI

The NURED Project

  • 28.02.2020
    Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019
    The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019
    The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Ergoterapi

  • 02.02.2023
    Ergoterapi-interventioner för ledgångsreumatism och De Quervains syndrom
  • 02.02.2023
    CRPS – Vad är det och hur kan ergoterapeuter jobba med smärtpatienter?
  • 31.05.2022
    Ergoterapi ur ett föräldraperspektiv, föräldraskap ur ett ergoterapiperspektiv

Energy and Material Technology labs

  • 17.05.2022
    DIGIMANU2 – Digital utveckling av Arcadas ingenjörsutrymmen
  • 18.02.2021
    DIGIMANU – Digitala laboratoriemiljöer
  • 17.07.2020
    Our new research project ‘’ALL-IN for Plastics Recycling’’ at its start phase

Cookies Availability statement

© 2023 Yrkeshögskolan Arcada