• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Board 2015: Markus Sjöholm

30.03.2015 Student Life

Lär dej känna ASKs styrelse 2015 lite bättre, styrelsemedlem Markus Sjöholm ansvarar för ASKs evenemang.
Get to know ASK’s Board of 2015 a little bit better, member of the Board Markus Sjöholm is in charge of ASK’s events.

1. Drömstad att bo i?
Drömstad att bo i, det tror jag har aldrig tänkt på. Lovisa är ju förstås helt perfekt förutom på vintern, Vasa är ganska najs och jag gillar dialekterna där och i närtrakterna av Vasa, men jag tror nog ändå att min dröm stad att bo i är Zakopane i Polen med sin mysiga gågata mitt i centrum och ljuvliga skidbackar, ända minuset är språket för det förstår jag inte alls.

2. Vad är ditt högsta mål inom ditt blivande yrke?
Mitt högsta mål inom mitt blivande yrke är ju förstås att se till att alla framtida hus och byggnader jag kommer att vara med och bygga eller renovera kommer att ha den bästa VVS-tekniken och vara VVS-tekniskt bra planerat så att Finland och där efter hela värden blir ett bättre ställe.

PS. VVS står för Värme, Ventilation och Sanitet

3. When you were little, what did you want to become as a grown up?
When I was a little boy I tried almost every hobby they could offer me in my tiny little hometown of Loviisa. I soon noticed that the thing I felt the most passion for was skateboarding. After I noticed that you could find me every single day at the skate park. So, I guess my biggest dream when I was little was to be a professional skateboarder.

4. Where do you see yourself in ten years?
I see myself working in a good team with awesome people and probably being in charge of some responsible tasks. Then I see myself also having a nice quiet cabin close to the sea or a lake where I can develop my ideas, which might later lead to me having a company of my own.

5. Vilken är din favorit maskin på Borgbacken?
Tyvärr har jag inte funnit mig själv på Borgbacken på kanske 10 år så det här är en väldigt svår fråga. Antagligen de där bilarna som man åker runt och krockar varandra med, fastän jag inte är säker om man ens får krocka med dem.

Du kan kontakta Markus på:
You can contact Markus on:
markus@asken.fi
045 327 4225

Arcada studerandekår - ASK

Arcada Student Union - ASK represents all Arcada students when it comes to students' interests, welfare and student life locally, nationally and even internationally. We hope you all find us as a part of your study experience!

Contact details

  • gs@asken.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 11.09.2017 FMG – vad är det?!
  • 20.04.2017 Board 2017: Tony
  • 13.04.2017 Board 2017: Rosa
  • 12.04.2017 Board 2017: Janina
  • 06.04.2017 Board 2017: Frida
Read more

AuthorArcada studerandekår - ASK

Tags2015, ASK

Meet our bloggers

Arcada Research News

  • 19.02.2021 MäRi – sociala robotar som agenter i vården
  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

International Student Ambassadors

  • 09.02.2021 Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada
  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Cookies Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada