• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Studentrekryteringskampanjen 2013-2014 blir till!

08.08.2013 Projects, Student Life

Denna sommar har jag otaliga gånger fått frågan vad vi egentligen gör här på Arcada under sommaren när alla studenter har sommarlov och lärarna laddar batterierna. Finns det verkligen jobb för oss på kommunikationsavdelningen när korridorerna töms? Frågan får mig alltid att le, för kommuinikationsavdelningen går verkligen på högvarv nästan hela året om. Vi planerar broschyrer, mässor och skriver texter inför hösten. Och under sommaren har bland annat kommande års studentrekryteringskampanj hållit oss upptagna även under de varma sommardagarna.

Det är mycket som ska stämma när vi ska få till en kampanj: idén, temat och självklart själva utförandet. För vad är en kampanj utan fantastiska kampanjbilder? Därför gav vi oss igår med stor spänning ner i Arcadas multihall tillsammans med sminkös, fotograf och stylist. Utan att avslöja allt för mycket tänkte jag låta er kika på backstagebilderna från gårdagen. Resultatet, och årets modeller, tänkte vi däremot hålla lite på ännu. Men jag kan lova att alla ni nya studenter på Arcada verkligen inte vill missa inskriptionen onsdagen den 4.9 när vi avslöjar kampanjen för 2013-2014. Vi har inte heller glömt alla er som återvänder till Arcada. Vi hoppas att också ni ska dra på smilbanden när ni ser resultatet, och samtidigt kanske ett eller två bekanta ansikten. Vem vet?

Ladda nu batterierna inför studiestarten – här på Högskolan är vi redo för hösten!

Vi ses om några veckor!

Många hälsningar,

Andréa / Informatör på kommunikationsavdelningen

Arcada Communications

The communications team at Arcada is involved with everything from press releases and events to student recruitment and marketing (as well as everything in between). Our blog posts will without a doubt be just as varied.

Contact details

  • inside@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 09.10.2020 Alumnporträttet: Språkkunskaper och utbytesstudier ledde till Alex Reinikkas nordiska jobb
  • 05.10.2020 Alumni Portrait: Michael Ringlein is motivated by freedom
  • 09.04.2020 Alumnporträttet: Yasmine Owusu värdesätter människomötena på familjecentret
  • 08.11.2019 Career Monitoring Among Arcada Alumni:  What Do Alumni Say About Their Education 5 Years After Graduating?
  • 15.10.2019 Karriäruppföljning
Read more

AuthorArcada Communications

Tags2013-2014, fotografering, kampanj, kommunikationsavdelningen

Meet our bloggers

International Student Ambassadors

  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

Arcada Research News

  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada