• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Studentrekryteringskampanjen 2013-2014 blir till!

08.08.2013 Projects, Student Life

Denna sommar har jag otaliga gånger fått frågan vad vi egentligen gör här på Arcada under sommaren när alla studenter har sommarlov och lärarna laddar batterierna. Finns det verkligen jobb för oss på kommunikationsavdelningen när korridorerna töms? Frågan får mig alltid att le, för kommuinikationsavdelningen går verkligen på högvarv nästan hela året om. Vi planerar broschyrer, mässor och skriver texter inför hösten. Och under sommaren har bland annat kommande års studentrekryteringskampanj hållit oss upptagna även under de varma sommardagarna.

Det är mycket som ska stämma när vi ska få till en kampanj: idén, temat och självklart själva utförandet. För vad är en kampanj utan fantastiska kampanjbilder? Därför gav vi oss igår med stor spänning ner i Arcadas multihall tillsammans med sminkös, fotograf och stylist. Utan att avslöja allt för mycket tänkte jag låta er kika på backstagebilderna från gårdagen. Resultatet, och årets modeller, tänkte vi däremot hålla lite på ännu. Men jag kan lova att alla ni nya studenter på Arcada verkligen inte vill missa inskriptionen onsdagen den 4.9 när vi avslöjar kampanjen för 2013-2014. Vi har inte heller glömt alla er som återvänder till Arcada. Vi hoppas att också ni ska dra på smilbanden när ni ser resultatet, och samtidigt kanske ett eller två bekanta ansikten. Vem vet?

Ladda nu batterierna inför studiestarten – här på Högskolan är vi redo för hösten!

Vi ses om några veckor!

Många hälsningar,

Andréa / Informatör på kommunikationsavdelningen

Arcada Communications

The communications team at Arcada is involved with everything from press releases and events to student recruitment and marketing (as well as everything in between). Our blog posts will without a doubt be just as varied.

Contact details

  • E-mail: inside@arcada.fi
  • Facebook (External link)

More by the same author

  • 21.12.2021 Winter adventures in Helsinki
  • 17.05.2021 2020: The start of a new normal
  • 09.10.2020 Alumnporträttet: Språkkunskaper och utbytesstudier ledde till Alex Reinikkas nordiska jobb
  • 05.10.2020 Alumni Portrait: Michael Ringlein is motivated by freedom
  • 09.04.2020 Alumnporträttet: Yasmine Owusu värdesätter människomötena på familjecentret
More posts by Arcada Communications

AuthorArcada Communications

Tags2013-2014, fotografering, kampanj, kommunikationsavdelningen

Meet our bloggers

Business / Business / Liiketalous

  • 28.04.2022
    Vem köper mat på nätet i framtiden?

Arcada 25

  • 19.05.2022
    Hur kan teknologi främja tillgängligheten i samhället?
  • 21.04.2022
    Därför är innovativt entreprenörskapstänk en framgångsfaktor
  • 31.03.2022
    Digitala tvillingar inom ingenjörsvetenskapen – vad är det och varför behöver vi dem?

International Student Ambassadors

  • 03.02.2022
    Arcada – A Truly International Experience in Helsinki
  • 06.12.2021
    Why I Chose Finland as My Study Destination (and Would Do It All Over Again)
  • 09.02.2021
    Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada

Arcada Research News

  • 21.10.2021
    Märi-projektet framskrider och når delmål
  • 01.06.2021
    Lohkoketjuekosysteeminen tarkastelua hallinnan ja adoption näkökulmasta
  • 19.02.2021
    MäRi – sociala robotar som agenter i vården

The NURED Project

  • 28.02.2020
    Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019
    The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019
    The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Kultur och media / Culture and Media / Kulttuuri ja media

  • 18.05.2022
    How can small museums innovate on digitalisation?
  • 30.11.2021
    Boom-boom-boomer – kolla hit, detta är politik!
  • 29.11.2021
    Silmän liikkeiden tutkimisesta – osa 2

Cookies Availability statement

© 2022 Yrkeshögskolan Arcada