• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Studentrekryteringskampanjen 2014-2015 blir till!

28.08.2014 Projects, Student Life

För några veckor sedan, medan sommarvärmen ännu låg tung över Helsingfors, begav vi oss ner i Arcadas multihall för att fotografera studentrekryteringskampanjen för 2014-2015. I år har vi tänkt nytt, fräscht och smart. Vi har tänkt nyfiket och nyskapande, som vi alltid gör på Arcada.

I år är vi extra stolta över att kunna säga att årets studentrekryteringskampanj, så när som på minsta drag med sminkpenseln, är en Arcadaproduktion. Bilderna är tagna av vår alumn Anders Lönnfeldt, som efter sina studier inom film och tv numera är egenföretagare. Som sminkös har vår student i företagsekonomi Leena Junttila fungerat, och våra duktiga bachelormodeller Jessica Blechingberg och Marco Eckhardt studerar till vardags företagsekonomi och international business. Våra mastermodeller Ludde Nylund och Maria Wiik är även de bekanta ansikten i skolan. Ludde fungerar som lärare vid institutionen för kultur och kommunikation och Maria blev i våras utexaminerad fysioterapeut.

Resultatet av årets fotografering ska vi ännu hålla på några dagar, men vi tänkte däremot låta er kika in bakom kulisserna – fyllda av otaliga meter vitt papper, tejp och bra stämning.

Nästa onsdag, när Arcada högtidligt öppnar läsåret 2014-2015 med inskriptionsfest, är de slutliga bilderna redo att presenteras! Stay curious!

/Andréa
Arcada communications

Arcada Communications

The communications team at Arcada is involved with everything from press releases and events to student recruitment and marketing (as well as everything in between). Our blog posts will without a doubt be just as varied.

Contact details

  • inside@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 09.10.2020 Alumnporträttet: Språkkunskaper och utbytesstudier ledde till Alex Reinikkas nordiska jobb
  • 05.10.2020 Alumni Portrait: Michael Ringlein is motivated by freedom
  • 09.04.2020 Alumnporträttet: Yasmine Owusu värdesätter människomötena på familjecentret
  • 08.11.2019 Career Monitoring Among Arcada Alumni:  What Do Alumni Say About Their Education 5 Years After Graduating?
  • 15.10.2019 Karriäruppföljning
Read more

AuthorArcada Communications

Tagsalumn, kampanj

Meet our bloggers

International Student Ambassadors

  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

Arcada Research News

  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada