• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Rekryteringskanal för unga proffs av unga proffs

29.10.2013 Projects, Student Life

Jag har under året som gått haft chansen att jobba tillsammans med Arcadas studenter i ett flertal projekt, då de har utfört sin praktik på högskolans kommunikationsavdelning. Det är jag otroligt glad för – det har varit berikande på många sätt för oss alla i teamet. Vi har fått in ny kunskap, ta del av nya och fräscha idéer och även av ärlig respons – praktikanterna i sin tur har fått ta del av den mångsidiga kunskap som finns i vårt team och fått värdefull arbetserfarenhet.

Ett av de projekt som vi jobbat med under sommarhalvåret är förnyelsen av Arcadas elektroniska anslagstavla för jobberbjudanden. Vi var alla ense om att tjänsten inte bara kräver ansiktslyftning utan att dess funktioner ska förnyas från grunden. Det enda som blev kvar var namnet, Job Board. Det är ett namn som många av våra studenter, alumner och samarbetspartners redan känner till, så vi beslöt oss för att lämna namnfrågan orörd. Målet var att ta fram en användarvänlig och modern rekryteringskanal som betjänar både den som söker jobb och den som erbjuder jobb enkelt och lätt. Vi bestämde oss för att den nya Job Board ska vara så lätt och intuitiv att använda så vi inte behöver sätta krut på att skapa en tjock användarguide.

Nu några månader senare kan jag glatt konstatera att studenterna har rott projektet lyckligt i hamn. De har jobbat målmedvetet och tog från början ett aktivt grepp om projektet. Med stöd av Sara på Arcadas Karriärservice, erfarenheten av webbtjänster hos kommunikationsteamet och erfarenheter av användningen av den tidigare anslagstavlan för jobberbjudanden växte den nya tjänsten fram på en ny plattform, med nytt användargränssnitt och nya funktionaliteter. Nu är det lätt för den jobbsökande och arbetsgivarna att hitta varandra på rekrytjänsten.

Vad kan jag annat säga just nu än att jag är stolt över vår högskola och våra duktiga studenter och glad över att vi har en ny modern rekryteringskanal. Nu hoppas jag att både studenter, alumner och arbetsgivare hittar vårt nya tillskott bland högskolans tjänster. Kolla också du in vår nya Job Board och berätta vad du tycker.

/Gunilla

Arcada Communications

The communications team at Arcada is involved with everything from press releases and events to student recruitment and marketing (as well as everything in between). Our blog posts will without a doubt be just as varied.

Contact details

  • inside@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 09.10.2020 Alumnporträttet: Språkkunskaper och utbytesstudier ledde till Alex Reinikkas nordiska jobb
  • 05.10.2020 Alumni Portrait: Michael Ringlein is motivated by freedom
  • 09.04.2020 Alumnporträttet: Yasmine Owusu värdesätter människomötena på familjecentret
  • 08.11.2019 Career Monitoring Among Arcada Alumni:  What Do Alumni Say About Their Education 5 Years After Graduating?
  • 15.10.2019 Karriäruppföljning
Read more

AuthorArcada Communications

Tagsjobboard

Meet our bloggers

International Student Ambassadors

  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

Arcada Research News

  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada