• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Mäss-november

11.12.2015 Events

Jag stiger in i en ljus och luftig hall. Människor går med snabba steg, musik spelar ur högtalarna och jag känner spänningen i luften. En iver har lagt sig över Botniahallen i Vasa. Det är dags för KnowHow-mässa.

Jag och tutorerna Daniel, Emelina och Jennie bygger smidigt upp Arcadas monter. Med gemensamma krafter går det ganska snabbt och precis när vi lägger de sista detaljerna på plats börjar hallen sakta fyllas med människor. Den första personen som stannar till vid vår monter ser ovanligt bekant ut. Min första tanke är att alla i någon mån ser bekanta ut eftersom jag är på hemmaplan. När jag går närmare ser jag att det är min studiehandledare från högstadiet och gymnasiet, Stefan.  Han konstaterar att han numera inte har lika bra koll på vem som studerar vid vilken högskola när det inte längre publiceras listor över antagna studerande, men minns bland annat mycket bra att jag har studerat International business vid Arcada. Efter att ha småpratat en stund skyndar han glatt vidare. Jag tror inte att han ännu idag vet att det var han som introducerade Arcada och International business för mig.

November har varit en väldigt händelserik månad. Mässor och skolbesök har avlöst varandra och både studenter och personal har varit engagerade. Samarbetet med studiehandledarna har fungerat bra, vilket är viktigt eftersom vi strävar att nå samma mål nämligen att hjälpa studenterna i sina beslut inför framtiden. Genom att synas på mässor, visa våra lokaler, diskutera olika utbildningar och framför allt ge alla en chans att få en så bred bild av vilka möjligheter som finns underlättar vi mycket för dem som söker. Så till alla er som har besökt vår monter på mässorna eller som har haft chansen att komma och hälsa på oss, hoppas att vi har hjälpt er på vägen och att vi ses i framtiden!

/Azra

Arcada Communications

The communications team at Arcada is involved with everything from press releases and events to student recruitment and marketing (as well as everything in between). Our blog posts will without a doubt be just as varied.

Contact details

  • inside@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 09.10.2020 Alumnporträttet: Språkkunskaper och utbytesstudier ledde till Alex Reinikkas nordiska jobb
  • 05.10.2020 Alumni Portrait: Michael Ringlein is motivated by freedom
  • 09.04.2020 Alumnporträttet: Yasmine Owusu värdesätter människomötena på familjecentret
  • 08.11.2019 Career Monitoring Among Arcada Alumni:  What Do Alumni Say About Their Education 5 Years After Graduating?
  • 15.10.2019 Karriäruppföljning
Read more

AuthorArcada Communications

Tagsknowhow, mässa

Meet our bloggers

Arcada Research News

  • 19.02.2021 MäRi – sociala robotar som agenter i vården
  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

International Student Ambassadors

  • 09.02.2021 Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada
  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada