• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Kampanjkoncept av proffskvalitet

22.04.2016 Cooperation, Projects

Kursen Conceptual Thinking inom utbildningen online media pågår och jag har chansen att delta i ett av pitchingtillfällena, där studenterna presenterar kampanjkoncept som de har tagit fram för Pepsi Max.

När jag stiger in i det mörklagda rummet är känslan av förväntan påtaglig. Alla studenter är på plats och uppdragsgivarens representanter sitter på första rad. Spännande! Under den här kursen tar studenterna sig an verkliga uppdrag. Syftet är att de i grupp ska lära sig att jobba med koncept och utveckla idéer till genomtänkta helheter färdiga att säljas till en kund.

Rummet tystnar och en filmsnutt börjar rulla. Den första presentationen tar vid, sedan den andra och den tredje. Jag fängslas av studenternas engagemang, lediga sätt att presentera sina väl genomtänkta kampanjhelheter och även förmågan att ta emot uppdragsgivarens tack och konstruktiva respons. Kampanjförslagen består av många beståndsdelar – de har lyckats bygga geniala helheter av delvis enkla element varvat med nytänk. Och de har verkligen tagit målgruppen i beaktande.

Samtidigt som jag inspireras av de många idéerna växer åter igen stoltheten för vår högskola och studenterna. Här står framtidens proffs! Förmågan att paketera konceptet till en säljande helhet är en sak, att sälja sina idéer är en helt annan. De här studenterna har lyckats med båda. Att höra kunderna och uppdragsgivarna säga att koncepten och presentationerna var av proffsig kvalitet leder till att stämningen stiger.

Studenterna har lyckats med sin uppgift att göra konceptplanering på basis av given brief och att göra professionella presentationer. Jag hoppas att den här kreativa lärandeprocessen i samverkan med arbetslivet har varit både lärorik och givande och också rolig.

/Gunilla

Arcada Communications

The communications team at Arcada is involved with everything from press releases and events to student recruitment and marketing (as well as everything in between). Our blog posts will without a doubt be just as varied.

Contact details

  • inside@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 09.10.2020 Alumnporträttet: Språkkunskaper och utbytesstudier ledde till Alex Reinikkas nordiska jobb
  • 05.10.2020 Alumni Portrait: Michael Ringlein is motivated by freedom
  • 09.04.2020 Alumnporträttet: Yasmine Owusu värdesätter människomötena på familjecentret
  • 08.11.2019 Career Monitoring Among Arcada Alumni:  What Do Alumni Say About Their Education 5 Years After Graduating?
  • 15.10.2019 Karriäruppföljning
Read more

AuthorArcada Communications

Meet our bloggers

Arcada Research News

  • 19.02.2021 MäRi – sociala robotar som agenter i vården
  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

International Student Ambassadors

  • 09.02.2021 Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada
  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada