• Frontpage
  • Bloggers
  • Archive
  • About
Inside

Arcada Entrepreneurship Society såg dagens ljus

29.11.2013 Entrepreneurship, Events

Häromkvällen gick jag hem – trots trist novemberväder – glad i hågen och med lätta steg. Jag hade just tagit del av lanseringen av Arcada Entrepreneurship Society (AES), föreningen som vill främja företagande bland studenterna vid Arcada och göra högskolan till föregångare i företagsamhet. Ett mål som heter duga och som får mig att känna stolthet över våra entusiastiska och framåtsträvande studenter.

Lanseringen vad lyckad och studenternas entusiasm var påtaglig. Jag är säker på att träffen gav upphov till många idéer, nya infallsvinklar samtidigt som ett flertal nya bekantskaper knöts – både över bransch- och landsgränser.  Själv fick jag med mig en hel del nya idéer och jag är tacksam över stunder som den här då jag har chans att umgås med studenterna. Jag har haft den unika chansen att i kulisserna följa med hur tanken på AES föddes, hur initiativet har utvecklats, hur planerna har tagit form och hur studenterna har förverkligat idén om AES. Jag är stolt över studenterna, deras engagemang och åstadskommanden – att de har skapat en förening driven av studenter för studenter. Jag är otroligt glad och stolt över att vi igen tog ett steg framåt på entreprenörskapsfronten på Arcada. Företagsamhet är en viktig ingrediens i dagens arbetsliv – det poängterade även bergsråd Stig Gustavson, hedersledamot i Stiftelsen Arcada i sitt hälsningtal till studenterna vid lanseringstillfället.

Jag önskar AES all lycka och framgång. Det finns en stor potential på Arcada med studenter från många brancher, med olika erfarenheter och även från olika håll i världen. Jag är säkert på att föreningen lyckas i sin uppgift att hitta företagarsjälarna i Arcada och att föra samman idéer, skapa nya möjligheter och bygga nätverk av studenter, alumner, arbetsgivare och professionella företagare från olika sektorer.

Lycka till! Jag väntar med spänning på följande AES-evenemang.

/Gunilla

PS En sak som också gjorde mig stolt på evenemanget var lanseringen av logotypen för Arcada Entrepreneurship Society. Arcadas grafiker, Online media koordinator Steffen Örsted står för den grafiska planeringen av logotypen. Han har fångat studenternas framåtanda på ett beskrivande sätt. Vad tycker du?

Arcada Communications

The communications team at Arcada is involved with everything from press releases and events to student recruitment and marketing (as well as everything in between). Our blog posts will without a doubt be just as varied.

Contact details

  • inside@arcada.fi
  • Facebook

More by the same author

  • 09.10.2020 Alumnporträttet: Språkkunskaper och utbytesstudier ledde till Alex Reinikkas nordiska jobb
  • 05.10.2020 Alumni Portrait: Michael Ringlein is motivated by freedom
  • 09.04.2020 Alumnporträttet: Yasmine Owusu värdesätter människomötena på familjecentret
  • 08.11.2019 Career Monitoring Among Arcada Alumni:  What Do Alumni Say About Their Education 5 Years After Graduating?
  • 15.10.2019 Karriäruppföljning
Read more

AuthorArcada Communications

TagsAES, Arcada Entrepreneurship Society, event

Meet our bloggers

Arcada Research News

  • 19.02.2021 MäRi – sociala robotar som agenter i vården
  • 15.12.2020 The Ministry of Education and Culture funds Arcada’s new research programme
  • 25.11.2020 Arcada’s researchers are contributing to the development of an ethical assessment of Artificial Intelligence

International Student Ambassadors

  • 09.02.2021 Two Things You Should Know About Studying in Finland and at Arcada
  • 19.01.2021 My Master’s Journey
  • 16.12.2020 A day in the life of an International Business student

The NURED Project

  • 28.02.2020 Ending the NURED Project: final products, and final thoughts.
  • 30.09.2019 The NURED Final Seminar – WELCOME!
  • 13.06.2019 The NURED Roadtrip – Discussions about developing nursing curriculas across the Baltic Region

Vårdprogrammet

  • 16.04.2019 Nurses’ Confidence in Medication Administration

Arcada Entrepreneurship

  • 23.04.2019 Strategy Workshop – Paul D. Savage
  • 16.04.2019 Tieto visit- An emphatic building for activity based working style
  • 12.04.2019 Från post it-lappar till konkret förändring – ett recept till vinnande koncept

Kultur och Media / Culture and Media

  • 22.12.2020 Creativity: A Multidisciplinary Systematic Literature Review by Özgür Ak
  • 15.12.2020 Instagram Brand Awareness among fitness minded female millennials. Do values behind the company increase follower base more efficiently than mere advertising? by Polina Kantola
  • 04.11.2020 Mobile journalism in Finnish TV-news broadcasting – The impact on news storytelling

Availability statement

© 2021 Yrkeshögskolan Arcada